پدافندغیرعامل

این وبلاگ راجع به جنگ نرم وتهاجم فرهنگی هست

Home . Email . Profile . Rss . Design Theme

حجاب ، یک واجب عینی است!

             

تاکید موکد قرآن کریم بر وجوب حجاب و لزوم رعایت آن به عنوان یک ضرورت اجتماعی و اخلاقی در هر جامعه انسانی، امری محسوس و ملموس بوده و مصونیت همه جانبه بانوان در جامعه، قطع یقین با حجاب تضمین شده و هیچکس نمی تواند بالاتر از تدبیر الهی، راه حل دیگری را جایگزین این واجب عینی و قطعی شرعی نماید!

علیرغم همه سیاه نمایی ها در باره حجاب، باید مبتنی بر دیدگاههای اسلامی و مشخصاً تعابیر زیبای استاد شهید مرتضی مطهری تاکید کرد که :

 اولاً حجاب، یک محدودیت نیست، بلکه مصداق واقعی یک مصونیت و تامین امنیت همه جانبه اجتماعی بانوان و دقیقاً یک چارچوب حفاظتی برای مراقبت از وجود ذیجودی بنام زن یعنی ناموس جامعه است!

ثانیاً حجاب، دست رد به سینه بدخواهانی است که با نگاه های ناپاک خویش، متجاوزان واقعی به حریم اختصاصی مردم اند و مترصد یافتن روزنه ای برای نفوذ و دست اندازی به نوامیس جامعه اند!

ثالثاً حجاب، اعلام برتری قیمت و جایگاه زن در جامعه است که مانع از فروش ارزان و دسترسی رایگان این گنج گران بها شده و نشان می دهد که خدای متعال برای جاذبه های زن، ارزش گذاری ویژه کرده است! 

رابعاً حجاب، در عفاف ریشه دارد و معنای پنهان آن تاکید بر پاکدامنی، پاکدلی، پاکدستی، پاک چشمی، پاک زبانی، پاک فکری، پاک رفتاری، پاک ضمیری و پاکیزگی باطن و روح آدمی در هر جنسیت است!

خامساً حجاب، در انحصار مکتب اسلام نبوده و در همه ادیان وجود داشته و تنها تفاوت در این است که قرآن دستخوش تحریف نشده، اما مابقی ادیان الهی به مرور زمان دچار جعلیات، تغییرات،تحریفات، اضافات و خرافات بشر متجاوز شده و آن چیزی که امروز به جامعه بشری ارائه می شود، دین خداداده نیست، بلکه فرقه های بشر خواسته است! مثال بارز این ادعا را می توان با مطالعه تاریخی و رویت آثار تاریخی اروپا حداقل در هنر نقاشی و مجسمه سازی مشاهده کرد که تمامی آثار قبل از رنسانس، متاثر از حجاب و پوشش قابل تامل بوده، لیکن پس از رنسانس، عریانی لائیک ها و سکولارها و اومانیستها بر مفاهیم و مضامین و مصادیق دینی رجحان یافت!

سادساً حجاب، به معنای پشت پرده نشاندن و درجه دو کردن زن نیست، بلکه بخاطر ایجاد شرایط مطلوب برای به صحنه آمدن و ایفای نقش اجتماعی زن است، چرا که زن در منزل و در نزد محارم خویش که نیاز به حجاب مصطلح ندارد!

سابعاً حجاب، به معنای کنترل مردان جامعه و تنظیم عقلانی خواسته های نفسانی اولیه است و اگر محدودیتی هم باشد، محرومیت مردان از بی قید و بندی های زننده و آزارنده ای است که امروز در جوامع غربی و کلاً در جوامع بی حجاب در حد افراط مشاهده می شود، تا جائیکه در انگلیس، بانوان را به عدم حضور تنها و شبانه در خیابانها، عدم استفاده تنهایی از آسانسورها و نیز حمل اسپری های گاز اشک آور قوی مجاب کرده اند!

ثامناً حجاب، ساده و یکسان و یکنواخت نیست که موجبات ملالت افراد جامعه را فراهم آورده و یا زحمتی را بر محجب ها تحمیل کند! تنوع انواع حجاب به حدی است که حداقل در همین نمایشگاه حجاب در ساری که به ابتکار اداره کل امور بانوان استانداری مازندران و طراحی هنرمندان طراح لباس برگزار شده، دهها نوع مدل ارائه شده و هر کس می تواند سلیقه خود را یافته و از مدلهای مطبوع و مطلوب بهره گیرد!

فلذا مخالفت با حجاب، مخالفت با فطرت انسان و عفت و پاکی و عصمت جامعه است که تنها و تنها با طهارت و نزاکت، پایدار می ماند و اگر حجاب را به هر بهانه و توجیهی حذف کنیم و یا از اندازه های دینی و شرعی آن بکاهیم و یا بدتر از هر دو اینکه در حجاب ریا ورزیده و علیرغم رعایت ظاهری، به آن اعتقاد قلبی و باور فکری نداشته باشیم، جامعه و ارتباطات اخلاقی و عاطفی آن دچار فروپاشی ماهوی شده و خیانت، جایگزین مقوله امانت داری می گردد و جامعه در فرایند سوءظن متقابل افراد، تداعی گر بددلی ها و شک ها و دو دلی های عروسی ها و پارتی های مبتذلی خواهد بود که نتیجه و انتهای آن، درگیری ها و مقابله های خونین و خشونت بار است!

مخالفت با حجاب، به نمایش گذاشتن رایگان سرمایه های حیثیتی خانواده ها و سقوط به دره بی غیرتی ها و وداع با عفاف و تربیت دینی فرزندان و انداختن آنها به دریای مواج تباهی هاست و در اصل، مقدمه خودزنی خانوادگی است که بدون چشم بصیرت نمی توان در بدایه، نظر بر نهایه افکند!

علیهذا جالب است بدانید که در علوم جامعه شناسی، ارزش ها را اصل دانسته و قابل انعطاف نمی دانند، اما هنجارها را که راهها و ابزارهای رسیدن به هدفها و اصول و تحقق ارزشها محسوب می شوند، بسیار متنوع و کاملاً انعطاف پذیر می دانند!

مثلاً احترام به والدین و بزرگترها یک اصل و یک ارزش است و راههای تحقق این ارزش برای فرزندان بسیار متعدد و متنوع است، چرا که یکی با هدیه خریدان، یکی با رعایت ادب، یکی با ابراز محبت، یکی با جشن تولد، یکی با نگهداری و رسیدگی، یکی با نامه، یکی با تلفن زدن و ..... بهرحال مراتب احترام و والدین دوستی و بزرگتر خواهی خود را ابراز و اثبات می کند، و همین گونه است راههای تحقق سایر ارزشها که با هنجارهای مختلف انجام می پذیرند!

حجاب نیز یک اصل، ارزش، هدف و مبناست و رعایت آن در عرب ها و فارس ها و کردها و ترک ها و بلوچ ها و ترکمن ها و غیره می تواند با رعایت کلیات دینی، مبتنی بر پوشش های ملی و محلی و قومی انجام پذیرد و اسلام تنها بر حفظ چارچوب حجاب تاکید دارد و اصراری ندارد که عرب، لباس ایرانی و یا ایرانی، لباس عربی بپوشد!

کار بزرگی که در نمایشگاه حجاب در ساری انجام پذیرفته، مبتنی بر همان تاکیدی است که رهبر معظم انقلاب در باره طراحی مدهای لباس ارائه کرده بودند، نقل به این مضمون که ما باید مبتنی بر مسائل شرعی، فرهنگ ایرانی، پذیرش عقلی، ذوق های فردی و عرف های جوان پسند و جامعه پسند امروزی به طراحی مد مطلوب بپردازیم تا این ابتکار عمل را از غربی ها و غرب گراها مصادره کنیم و نگذاریم که جوان جامعه ما چشم به طراحی کسانی بدوزد که می خواهند از جوانان ما یک مانکن و از زنان ما یک عروسک خیمه شب بازی درست کنند!

امیدواریم که دختران جوان و بانوان متدینه با استقبال از نمایشگاه ابتکاری حجاب در ساری، بانیان آن را برای تکرار تقبل چنین نمایشگاه های پرزحمت و پر هزینه ای تشویق و ترغیب نمایند تا در اصل استقبال از این نمایشگاه، گامی رو به جلو و پاسخی عملی به دیدگاههایی باشد که مکمل و یا مقدمه مبارزه با بی حجابی را ملزم به انجام کارها و زمینه سازی های فرهنگی در جامعه می دانند!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در جمعه 9 آبان 1393برچسب:,ساعت 21:35 توسط افسران جنگ نرم |